Eén van de leerlingen van het eerste uur van sifu Gerard K. Meijers/Dschero Khan was Ad Jiskoot.  Deze begon al op jonge leeftijd met het lesgeven in Shaolin Kempo. Hij heeft het Kempo in de regio Rotterdam geïntroduceerd door in 1965 te starten met Kempo-lessen in een wijkgebouw in de oude stationswijk in Barendrecht (Sportschool Jiskoot).

In 2008 besloot Ad Jiskoot zijn Kempo-activiteiten te onderbreken en zich meer te richten op zijn maatschappelijke bezigheden. Hij heeft toen een sabbatical ingelast en zich teruggetrokken uit het Kempo in Barendrecht.

Het sabbatical van Ad Jiskoot zou niet lang duren. Na aandringen van een aantal oud-leerlingen besloot hij eind 2011 zijn Kempo-lessen te hervatten. Besloten werd de lessen voorlopig te verzorgen in een pand van Derby Haagsma aan de Meenthof in Rotterdam-Centrum. Omdat in dit pand vroeger de bekende Biljartclub 'Imperator' was gehuisvest en Ad Jiskoot het een passende naam vond, werd de Kempo-school 'Imperator Shaolin Kempo' gedoopt.

Toen Ad Jiskoot op 8 februari 2013 plotseling overleed, zetten aanvankelijk sifu's Frank Lader, Derby Haagsma en Marcel Elenbaas Imperator Shaolin Kempo voort. In de zomer van 2014 is laatstgenoemde uitgetreden en zijn eigen weg gegaan onder de naam 'Shaolin-Kempo Jiskoot Style'. Derby Haagsma is in de zomer van 2016 zijn eigen weg gegaan als 'Imperator Martial Arts'. Sindsdien wordt Imperator Shaolin Kempo voortgezet door sifu's Frank Lader en Dennis van der Burch.

Onze school is aangesloten bij de World Martial Arts Association - Republic of China (W.M.A..A-R.O.C.). Deze organisatie zetelt in Taipeh (Taiwan) en is opgericht door Siau Teh Huang en Dschero Khan. Onze leden hebben daardoor toegang tot alle trainingen, en nationale en internationale wedstrijden en kampioenschappen die onder de paraplu van W.M.A.A.-R.O.C. worden georganiseerd.

Sifu Frank Lader is van de W.M.A.A.-R.O.C. de officieel vertegenwoordiger in Nederland. Ook is hij
van de Martial Arts Federation of Great Britain (M.A.F.G.B.), met haar zetel in het Verenigd Koninkrijk, de officieel vertegenwoordiger in Nederland. Ten slotte is Sifu Frank Lader lid van de World Mixed Martial Arts Council (W.M.M.A.C.), dat zetelt in het Verenigd Koninkrijk.